Před 4 měsíci Napsal: keks kategorie: Články

Spokojit se s obyčejným životem a nebo se vydat na cestu za svým snem? Možná jste už slyšeli něco jako, když do toho dáte všechno a nikdy se nevzdáte, tak dokážete cokoliv. Ale pravdou je, že úspěch se nedá nikdy zaručit a i když uděláte všechno, tak stejně můžete neuspět. Stojí to ale za ten risk?


Moje cesta za snem začala už před deseti lety, když jsem se poprvé ponořil do světa umění. Tehdy jsem vytvořil svoje první animované video a hned jsem se v tom našel. Tohle bylo přesně to, co chci dělat. Psát příběhy, vymýšlet vtipy, sdílet nějaké emoce. Zkrátka něco tvořit a živit se tím, co miluji a co je moje vášeň. Živit se tím, co bych jinak dělal ve svém volném čase potom, co bych se vrátil domu z práce, která mě nenaplňuje. Pro mě je to konkrétně svět umění, ale jinak je to to asi sen, který má většina z nás. Uběhlo deset let a jak to dopadlo?


Je to cesta osamělá


Co jsem nevěděl je to, že to bude cesta tak dlouhá, náročná a osamělá. Dokončil jsem školu a zůstal doma a pracoval na svém snu. Lidi kolem mě jsou zaneprázdněný studiem další školy, novou prací nebo zakládají rodiny a než jsem se nadál zůstal jsem sám. V momentě, kdy nemáte žádné místo, kde poznávat nové lidi, tak je těžké se s někým seznámit. Ale tak co... prostě se teď zaměřím na ostatní věci. Trávit čas sám mi nedělá problém.


První krok


Takže jak toho dosáhnu? Nebo přesněji dosáhneme, protože na to nejsem sám, ale společně s Patrikem jsme tým a snažíme se toho cíle dosáhnout společně. Nejdříve jsme věnovali společně s Patrikem všechno naše úsilí do našeho Youtube kanálu, kde v současné chvíli máme přes 70 tisíc odběratelů a sledovanost taky není špatná. Ovšem se ukázalo, že Youtube je pro nás slepá ulička. Pokud totiž chcete být finančně úspěšný na Youtube, musíte vydávat videa často, protože kvantita je klíčovým prvkem. Potřebujete v součtu co největší měsíční počet shlédnutí a máte pouze dvě možnosti jak toho dosáhnout. Mít opravdu velkou sledovanost a nebo vydávat videa často. Záleží jaké máte CPM ( cena za tisíc zobrazení ) my se pohybovali kolem 10 korun, potom byste v teorii potřebovali jeden milion zhlédnutí abyste získali 10 tisíc korun. Ovšem 70% procent diváků používá AdBlock. Budete potřebovat se měsíčně dostat nad pět milionů zhlédnutí a i se vám to může podařit pokud vydáváte videa několikrát týdně nebo nejlépe každý den, ale to s animací a s tím jaký obsah chceme tvořit není možné.


Je na čase zkusit něco jiného


Youtube nás tam nedostane, takže je na čase posunout se někam dál. V roce 2014 jsme se spontánně rozhodli začít vyvíjet vlastní počítačovou hru a to bez jakýchkoliv zkušeností s vývojem her. Otevřelo nám to nové možnosti a naší kreativitu jsme mohli rozvíjet ještě bohatěji než v klasických videích. Naučili jsme se spoustu nových věcí a hlavně jsme se posunuli někam dál, protože jsme byli motivování vytvořit co nejlepší hru. Musíme se zlepšit, ty animace a ilustrace musí vypadat lépe, ta animace musí být více propracovaná. Takhle jsme přemýšleli a postupně to na nás začal být docela velký nátlak. Zároveň s námi byla ta neustálá nejistota, jestli hra bude ve finále mít vlastně nějaký úspěch.


Když vám nakonec dojdou síly


Jsme zavřený doma a od rána do večera pracujeme na svém snu. Vidíme ale, že se stále neblíží. Náš odhad na dokončení se znovu o rok posunul a to posílí naše obavy z úspěchu a tak přitvrdíme. Ty kresby musí být lepší, musíme pracovat rychleji, musíme se zlepšit. A nám začaly docházet síly. Mě začala pohlcovat osamělost a izolace a nakonec jsem se dostal do fáze, kdy se při obědě poliji polívkou, ale nemám motivaci se převlíknout a tak pracuji dál s nudlemi na hrudi. A pak konečně přijde ten moment, kdy se po 3.5 roku práce dozvíme, že naše hra vlastně koncepčně nefunguje a za moc v současném stavu nestojí a je potřeba jí zásadně předělat. Zatímco nás Youtube kanál pomalu upadá do zapomnění, protože jsme se mu poslední roky nevěnovali. A protože mám úzkostnou poruchu a protože se celou tu dobu krmila stresem a osamělostí, tak jsem se nakonec kompletně psychicky složil.




A tak je čas na změnu


Tak co dál? Takhle to asi dál nejde. Přijde ten úspěch někdy? Možná je na čase to vzdát. Stojí to za ten risk? Pokud ovšem náš sen nestojí za risk, tak pak potom co ano?

A co když jste jako já a nevěříte ve smysl života, věříte v to, že jediné na čem záleží je být šťastný? Já jsem zkoušel klasické práce, ale nefungovalo to. Vypadá to, že mě naplňuje jen umění. Věřím tomu, že je cesta za snem je pro mě ta správná cesta, ale je potřeba na sebe nebýt tak přísný a nemít tak vysoké nároky. Je důležitý taky o úspěchu začít smýšlet trochu jinak. Co přesně je to, co chci, co vidím v té své představě a co teď nemám? Jsou to tři roky, co jsem dokončil školu a pravdou je, že se můžu skutečně věnovat umění i když je to finančně náročný. Možná máme Youtube kanál, který negeneruje peníze, ale máme spoustu pozitivní odezvy od našich diváků. A stačí se každý rok podívat zpětně na naší tvorbu před rok a pokaždé tam vidíme nějaký ten posun. U naší hry možná není žádná záruka úspěchu, ale z té větší části ten vývoj byla opravdová zábava. Je důležitý neupadnout do kompletní izolace a mít ve svém životě i něco jiného, něco z čeho můžete čerpat energii. Věnovat se na plno svému snu je skvělý, ale nemůžete mu oddat úplně všechno. 

 

Takže co dál? My budeme v naší cestě za snem pokračovat, ale už na to nechceme být sami. Našli jsme si nové partnery pro naší hru, kteří nám pomůžou a my se tak budeme moct dostat zase do té fáze, kdy vývoj byl skutečná zábava. A taky se začneme věnovat i dalšími věcmi. Já se třeba chci naučit hrát na kytaru za 30 dní a pak o tom napsat článek.

Před 11 měsíci Napsal: keks kategorie: Články
Nikdy se nám pořádně nedařilo být opravdu aktivní na našem Youtube kanále. Sice ne proto, že bychom na něm nepracovali, ale proto, že nestíháme videa vytvářet tak často. Občas jsou pak na našem kanále i měsíční pauzy, což určitě naše diváky netěší a neprospívá to ani našemu kanálu a tak nám případná sledovanost a počet diváků roste pomalu, jestli vůbec.

Rozhodli jsme se proto teda zkusit i další na našem kanále nový formát videí. Rádi bychom dělali videa i o tvorbě videí obecně. O kreslení, o animování a o celkové produkci. Dneska jsme vydali první video ze série Tvorba videa od začátku do konce, které si pro vás připravil Patrik ( já jsem video nadaboval ). Do budoucna máme ještě v plánu sérii, která by se jmenovala něco jako "čas na změnu" a bylo to o zlepšování sebe sama. Například všimli jste si někdy, jak v našich videích vypadají ruce? Sice jsme se zlepšili v poslední době, ale ještě v nedávných videích vypadají fakt špatně :D Je toho, ale víc. chtěl bych třeba zlepšit i lip-sync.

Jak to bude s klasickými videi?
V klasických videích pokračujeme normálně dál a tyto videa by neměly mít vliv na jejich tvorbu. Přes léto snad vyjde další díl 10 DAYS. Momentálně se soustředíme hlavně na na tuhle sérii, protože bychom jí vážně rádi taky někdy dokončili :D Nápadů ale máme spousta a štve nás, že ty videa všechny nestíháme.

Co si myslíte o tomhle novém konceptu videí? určitě budeme rádi za váš názor :)
Před 1 rokem Napsal: keks kategorie: Články
Nedávno jsme psali článek o renderování videa v programu Swivel, jelikož samotný Adobe Flash měl s renderováním problémy a většina videí se sekala. To ale změnil program Adobe Media Encoder CC. Jediná jeho nevýhoda je, že budete potřebovat více volného místa na vašem disku, protože videa se nejprve z Adobe Animatu exportují do formátu .MOV a ty potom konvertujete do formátu do kterého chcete. Narozdíl od Swivelu, který konvertuje přímo z .swf formátu.
S nejnovějšími aktualizacemi programu Adobe Animate přicházejí také nové funkce, které Swivel neumí zpracovat - jako nově vestavěná kamera. Swivel si taky neporadí s animacemi vytvořené pomocí Action scriptu. Proto doporučuji přejít na Media Encoder.

Pořád zůstává že animovat můžete na plátno v jakékoliv velikosti, stačí jen aby mělo stejný poměr stran. Stejně jako při exportu ve Swivelu, kde jste si mohli zvolit rozlišení videa si můžete zvolit rozlišení videa i při exportu videa pro Media Encoder. Konvertovat nemusíte jen videa z programů od Adobe ale všechna videa.



A jaké je vhodné nastavení pro export videa v Media Encoderu?
Doporučujeme vám:
Kontejner:  MP4,
Fps: 25, 30, 50 a nebo 60 ( My používáme 25fps ),
Audio: AAC 320 - 384 kb/s,
Video: H.264,
Video bitrate: 8Mb/s do 30fps, 12Mb/s do 60fps,
Rozlišení: 1920x1080

Přečtěte si také doporučené nastavení od Youtube.
Před 1 rokem Napsal: keks kategorie: Novinky
Co se změnilo?
Sakra to už je to 7 měsíců od posledního příspěvku? No, je načase napsat nějakou tu aktualizaci. Takže co z novinek #2 vlastně vyšlo? Sériím se věnujeme více, psychootec má na plánu ještě třetí epizodu a u 10DAYS jsme trochu zrychlili tempo a trička totálně pohořela a tak se pojďme všichni tvářit, že se to nikdy nestalo.

Zase jsme trochu pozměnili web, snad se nám to opět podařilo trochu vylepšit. Místo chatu jsme přidali stránku komunita, na které kromě horlivé diskuze můžete vidět co připravujeme, kde máte po ruce F.A.Q a taky jsme doplnili naše doporučení na animace, seriály, hry a podobně. Takže určitě mrkněte tam :)

Vánoční videa:
Byla to naše každoroční klasika, kdy jsme na každé Vánoce zveřejňovali Vánoční videa. No jak tak koukám, poslední Vánoční video bylo Vánoční trencle z roku 2013, poslední dva roky žádné nebylo. Otázka je zda vám to chybí? Klidně nám dejte vědět do komentářů. Co se týče mě, tak radši se popravdě věnuji klasickým videím. Kdyžtak aspoň připravíme kratší Vánoční vine.

Co plánujeme:
Zatím není jistý zda to vyjde, ale připravujeme novou sérii a fakt se na to těšíme, ale protože to zatím není jistý nebudeme vám prozrazovat o co půjde. Pokud to ale vyjde první epizodu byste mohli vidět už někdy na začátku nového roku.

Každopádně musím říct, že rok 2016 byl úspěšný a když se to povede, tak přichystáme ještě takové vyhodnocovací video.
Doufáme, že s námi zůstanete i v roce 2017, ve kterém se opět budeme snažit vykouzlit vám úsměv na tváři aspoň jednou měsíčně. See you bitches.

PS: Jaké video se vám od nás nejvíc líbilo v tomhle roce?
PPS: Jakou challenge byste chtěli vidět v příštím roce?
PPPS: Jak je?
Před 2 lety Napsal: keks kategorie: Novinky

Jim vs. smůla

Vydali jsme nové příběhové video Jim vs. smůla společně s making of videem. Pokud jste ho náhodou ještě neviděli, můžete se podívat zde.


Letní Cinetube

Po jarním CineTube jsme dostali možnost zúčastnit se i toho letního. Naše video Uvítací výslech mělo super reakce ( kdo neviděl, zde je odkaz ) a my jsme se spontánně rozhodli, že uděláme i pokračování. Nechceme prozrazovat žádný děj, ale můžete se těšit na návrat stejných postav, hlavně na psycho otce.

Více info o letním CineTube naleznete zde.


Trička

Byli tu lidi, co celkem kriticky odhadovali kolik prodáme triček, byly tu tipy jako 3 trička a podobně, ale my můžeme s klidem říct, že se všichni mýlili. Neprodali jsme totiž ani jedno tričko. Pokud byste náhodou měli o tričko zájem, zde je odkaz.


10 Days

Momentálně bohužel celá tvorba stojí, jelikož nemáme vůbec čas, ale jakmile Patrik dodělá školu, začneme naplno s tvorbou, takže epizoda by mohla vyjít i někdy kolem června. Našim cílem je teď vydávat další epizody s co nejmenším odstupem, aby jsme sérii skutečně nedokončili až v roce 2020. Jak už z názvu vypovídá, série bude mít 10 epizod.


Nový koncept

Vždycky jsme měli rozběhlé nějaké série, ale převážně jsme se vždy věnovali samostatným videím, teď bychom rádi přešli na nový koncept, kdy budeme vydávat převážně jenom série a samostatná videa budou vycházet jenom občasně.
<
1
3
>